Biker rasiu z Katowice.

free counters

FORUM PODRÓŻEROWEROWE

Największe w Polsce forum rowerowe

Wykres roczny blog rowerowy rasiu.bikestats.pl

Pętla beskidzka

Dzień III - Pętla beskidzka

Wtorek, 14 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 0

Dziś do jazdy zbieramy się później, bo i planowana trasa nie wymaga dużo czasu. Niestety, od rana boli mnie kolano, które jak się później okazało, uniemożliwiło mi dalszą jazdę w górach;/ Nie mogłem zaliczyć Równicy i kilku przełęczy;/
W Ustroniu pożegnałem się z Piotrkiem i kierowałem się do domu. Do Katowic jechałem wiślanką, praktycznie cały czas miałem wiatr w plecy, ale droga była strasznie nudna, ciągle płasko! Jedyny podjazd był dopiero w Łaziskach i później w Mikołowie.

Dzięki za fajną wycieczkę Van! Bardzo dobrze mi się z Tobą jechało ;)

Pierwsza przerwa w Strumieniu i dojadanie resztek z wycieczki

Mapa

Dzień II - Pętla beskidzka

Poniedziałek, 13 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 0

Budzik dzwoni o 7.30, ale my jeszcze trochę leżymy w śpiworach i dosypiamy;) Po 8 ruszamy w dalszą drogą. Dziś jadę z dodatkowymi 3kg, bo namiot spoczywa na moim bagażniku, ale nie odczuwam tych dodatkowych kg. Najpierw wjeżdżamy do Namestova, które dość sprawnie pokonujemy, następnie kierujemy się na Zakamenne, skąd jedziemy łagodnym podjazdem w stronę przełęczy Glinka i tym samym Polski. Na przełęczy robimy przerwę i uzupełniamy kcal;) Potem zjazd do Rajczy, przez Ujsoły i znowu podjazd, jak to w górach. Jednak ten był bardzo wymagający, z każdym metrem wydawało mi się że staję się bardziej stromy. Ból przeziębionego kolana nie pomagał w podjeździe, ale dałem radę;) W Istebnej pytamy się trzech dziewczyn o drogę na Stecówkę. Jedna z nich jest pewna, że powinniśmy jechać w prawo, pomimo, że znak, który stoi obok, wskazuję drogę w lewo. Zaufaliśmy dziewczynie i pojechaliśmy w prawo. Jak się okazało to nie była droga na Stecówkę. Więc zawracamy i kierujemy się na prawidłową drogę. Zaliczamy Stecówkę i jedziemy na przełęcz Szarcula, gdzie jemy obiad. Dziś dla odmiany... makaron;) Po obiedzie szybki zjazd do Wisły, obok zameczku prezydenta, drogą którą odbywał się tegoroczny Tour de Pologne. W Wiśle, skręcamy w kierunku Szczyrku, na Salmopol. Podjazd ma ok 12km, z czego pierwsze 6km nie wygląda jak podjazd. Jednak prędkość 12km/h pozwala stwierdzić, że podjazd rozpoczęty. Wjazd na Salmopol zajął nam ok godziny. Myślałem, że będzie ciężko, ale bardzo sprawnie nam to poszło. Najważniejsze to wbić się w rytm i można kręcić. Chcieliśmy nocować na przełęczy ale nie mogliśmy znaleźć odpowiedniego miejsca, więc postanowiliśmy, że zjedziemy na dół i tam popytamy ludzi. Zjazd nie trwał długo, może 7minut z prędkością powyżej 50km/h. Super uczucie wchodzić w zakręt 180 przy prędkości ponad 50km/h i praktycznie leżeć w zakręcie! Pokochałem góry! Po zjeździe, pytamy panią, czy możemy się rozbić w jej ogrodzie. Pani nie widzi problemu i wskazuje miejsce w ogrodzie, gdzie możemy rozbić namiot.

Przełęcz Glinka i uzupełnianie kalorii

Nasze rumaki i wodospad

Skocznia w Wiśle Malince

Widok z Salmopola

Nocleg

Mapa:

Dzień I - Pętla beskidzka

Niedziela, 12 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 0

W dziale szukam partnera/partnerki na jednym z for rowerowych znalazłem propozycję wyjazdu w Beskidy, której autorem był Piotrek.
Długo się nie zastanawiałem i tak, w niedzielę o godzinie 11 umówiliśmy się w Oświęcimiu, skąd mieliśmy zacząć naszą wycieczkę w góry.
Pierwszy raz jechałem z sakwami. Na początku miałem problemy z opanowaniem roweru na zakrętach i podczas postoju. Jednak po pokonaniu kilku km przyzwyczaiłem się do ciężaru i nawet go nie odczuwałem, tak bardzo jak sobie to wyobrażałem wcześniej. W Oświęcimiu byłem kilka minut przed 10. Po 30 minutach przyjechał Van i ruszyliśmy na południe, zahaczając jeszcze o Lidl kupując podstawowy składnik wyżywienia sakwiarza - Choco! ;D

Pierwszym celem była przełęcz Kocierska. Trasa wiodła przez wsie i tak po pokonaniu Rajska, Zasola, miejscowości Osiek i Nidek dotarliśmy do Andrychowa, gdzie rozpoczęliśmy podjazd na przełęcz. Spokojnym tempem, powoli wtaczaliśmy się na 756m n.p.m. W trakcie podjazdu spotkaliśmy dwóch bikerów z Wadowic, którzy jak się okazało, byli w tym roku na Bałkanach, na swojej pierwszej wyprawie. Jednym z nich był Wowo. I tak, w czwórkę pokonaliśmy podjazd. Po chwili odpoczynku, opuściliśmy przełęcz pełną ludzi. Zjazd należał do mocnych przeżyć. Wszystko za sprawą osuwisk, droga była pełna dziur i wyrw. W pewnym momencie przy prędkości 60km/h wybiło mnie na hopie i przeleciałem kilka metrów. Nie wiedziałem, że obładowany rower potrafi latać ;D
Po pokonaniu tego zjazdu, kierowaliśmy się na przełęcz Glinne, która znajduję się na granicy PL-SK. Jechaliśmy przez Rychwałd, gdzie trafił się kolejny podjazd. Poszedł dość sprawnie, choć mocno trzymał do ostatnich metrów, później przyszedł czas na zjazd do DW 945. Tym samym rozpoczęliśmy ostatni podjazd tego dnia na przełęcz Glinne. Na granicy ze Słowacją robimy obiad, czyli makaron ;) Po obiedzie szukamy miejsca na nocleg, przejeżdżamy kilka wsi i w końcu się udaję.

Van wjeżdża na Kocierz, za nim bikerzy z Wadowic;)